Kundmottagare/Telefonist

Just nu söker vi en ny medarbetare till vår centralbokning  i  Högdalen

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som gillar att ge bra service och vill vara med och utvecklas och växa inom vårt företag. Som medarbetare i vårt team är du en mycket viktig länk i vår serviceprocess.

Din huvudsakliga uppgift är att hantera inkommande bokningar, dom kommer via vår webb bokning, via mail och telefon. Du skapar offert, bokar och prissätter service och reparation.

Du kommer att ingå i ett team som tar hand om våra kunder och inkommande samtal.

Anläggningen är modern och erbjuder bra arbetsmiljö.

Kompetens

Vi söker dig som har mycket positiv inställning till kundkontakt samt har god förståelse för vikten av goda kundrelationer.
B-körkort är ett stort +
Du behöver kunna prata, läsa och förstå svenska mycket väl.
Du behöver ha goda kunskaper i engelska

Stora delar av arbetet utförs på dator i webbaserade program från tillverkarna, det är därför nödvändigt att du har god datavana och är lättlärd.

Arbetsuppgifterna innefattar en del planering och att arbeta efter en tydlig struktur så det är viktigt att du är lyhörd för att kunna hjälpa våra kunder få sin bokning på rätt avdelning.

Det är meriterande om du har erfarenhet som servicerådgivare eller kundmottagare, alt kundtjänst eller telefonitjänst erfarenhet av bilar

Har du tidigare jobbat i affärssystemen WinAssist, Automaster eller Kobra är det ett plus.

Samma som om du har tidigare erfarenhet att jobba med något eller några av våra varumärken.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och att du har en god personkännedom för att lätt kunna kommunicera med olika typer av kunder.
Du gillar att jobba i ett team och är hjälpsam mot kollegor samt bekväm med att ha mycket kundkontakt. Vi är måna om vårt rykte och strävar efter att hålla en mycket hög kvalitet och kundnöjdhet.

Vi ser fram mot din ansökan!

Tillträdesdag
Våren / Sommaren 2019

Skicka in din ansökan redan nu, vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum om vi hittar rätt person.

Vi kommer inte att besvara frågor gällande denna annons på telefon.

Skicka in en intresseanmälan till oss och bifoga CV med beskrivning om dig och vad du har för erfarenheter av liknande arbete på Ansök nu-knappen eller maila till rickard.wiberg@lagerstedtsfamiljen.se

 

KONTAKT

Rickard Wiberg, gällande frågor om jobbet, kontaktväg är mail, rickard.wiberg@lagerstedtsfamiljen.se

Sökord:  Kundmottagare, servicerådgivare, kundtjänst, ordermottagare, bilverkstad, kundmottagning, telefonist, reception, ordermottagare, säljare, inne säljare.

Hälsning,
Christer och Rickard på Lagerstedtsfamiljen

Boka verkstadstid

2019-04-18T12:39:47+00:00